Crítica de Cinema: "A grande estafa americana", a opción máis seria para os Óscars
Este domingo hai una cita ineludible para os cinéfilos e a maior festa do cine: os Óscars 2014. Así que imos tratar sobre a película que máis nominacións ten de todas.
Título orixinal: American Hustle
Ano: 2013
Duración: 138 min.
País: Estados Unidos
Director: David O. Russell
Guión: Eric Singer e David O. Russell
Fotografía: Linus Sandgren
Música: Danny Elfman
Reparto: Christian Bale, Amy Adams, Bradley Cooper, Jennifer Lawrence, Jeremy Renner, Michael Peña, Alessandro Nivola, Louis C.K., Jack Huston, Shea Whigham
SINOPSE
Irving (Christian Bale) e Sydney (Amy Adams) son dous estafadores que son pillados polo FBI. Para eludir o cárcere vénse obrigados a traballar para Richie DiMaso (Bradley Cooper), que quer limpar a cidade da corruptela política que promete dar un impulso á Nova Iersei coa creación dun complexo de casinos en Atlantic City na época dos 70.
CRÍTICA
Este domingo hai una cita ineludible para os cinéfilos e a maior festa do cine: os Óscar 2014. Así que imos tratar sobre a película que máis nominacións ten de todas. Nada menos que 10: película, director, actor e actriz principal, actor e actriz de reparto, guión, montaxe, dirección artística e montaxe. Pero… meréceos? Nin si, nin non.
"A película parece estar prefabricada para os Oscar. Ten unha coidada ambientación, un bo reparto, unha boa banda sonora setenteira e un guión traballado".
A película parece estar prefabricada para os Oscar. Ten unha coidada ambientación, un bo reparto, unha boa banda sonora setenteira e un guión traballado. Considerando o criterio hollywoodiense iso xa debería ser suficiente para levarse algún premio. A ollos dun humilde servidor direi que a película faise longa de máis e se leva algún, vai ser de consolación, ou polo menos é o que merecería. A historia empeza ben e promete, pero nunca chega a afondar nin nas personaxes nin na trama. Tratar o tema dos ladróns de colo branco (políticos, bárcenas, banqueiros, e demáis), da recesión polo déficit Nixon e da construción de Casinos a base de maletíns, debería dar máis xogo por ser de plena actualidade. Pero parece ser nada máis que unha mera anécdota para conducirnos a un final pretendidamente sorprendete, pero tan preparado que se ve vir de lonxe. Queda un sabor un tanto light ao finalizar. Como que lle falta chicha.
O director David O. Russell, que debe ter moi bos padriños, xa tivera unha boa acollida da crítica coa interesante (sen máis) O lado bo das cousas, que acadou un inmerecido Óscar para Jennifer Lawrence como actriz principal quitándollo a Emmanuelle Riva pola sobrecolledora interpretación de Amour de Michael Haneke. Lawrence repite nominación pero desta volta na categoría de actriz de reparto. Está ben no papel de nai alporizada, ciumenta e posesiva, pero está bastante sobreactuada. A cousa andará seguramente entre Lupita Nyong’o por 12 anos de escravitude e Sally Hawkins por Blue Jasmine. Tamén está un pouco sobreactuado Bradley Cooper, aínda que é pro
"Quitando un ou dous momentos algo acertados, a cousa quédase nun Scorsese descafeinado. Sempre a medio gas e sen despegar como debería"
Pero quitando un ou dous momentos algo acertados, a cousa quédase nun Scorsese descafeinado. Sempre a medio gas e sen despegar como debería, nin alcanzar as cotas previstas por tanta boa crítica e tanta nomeación. A película está ben e entretén, pero faise larga e chega un momento que da un pouco igual o que lle pasen ás personaxes. E iso non é nada bo. Hai planos moi ben resoltos que logo quedan estragados por uns innecesarios flash-back explicativos. Pero claro, por aquelas latitudes é necesario explicar todo. En fin… Boa banda sonora, que non compite nesa categoría por escoller música da época: Duke Ellington, Chicago, Thelonious Monk, Frank Sinatra, Tom Jones, Santana, Elton John… and many more! Está bastante ben escollida pero por momentos achégase ao videoclip a cámara lenta. Iso si, ao rematar o filme da gana de comezar a facer limpeza a ritmo do Live and Let Die de Paul McCartney. A pena é que non a podamos ver en versión orixinal nas salas de cinema porque un dos puntos fortes é o acento de Amy Adams, que ademais xoga un papel crucial na trama. Cousa parecida pasa con Her de Spike Jonze, que tamén opta este mesmo ano a Mellor Película, na que a voz en versión orixinal é o punto principal sobre o que se move o filme. E iso, con todos os meus respectos á xente que fai dobraxe e que fai unha labor excelente a maioría das veces, fai que a película perda moito. Moito queda por andar neste tema nas salas galegas, pero iso xa o trataremos outro día con maior profundidade. 10 nominacións para A grande estafa americana parécenme moitas, pero considerando o modo de pensar norteamericano igual non son tantas. O domingo de madrugada saberemos os resultados. Mentres podedes facer as vosas predicións na QUINIELA DOS OSCAR 2014 na páxina de facebook de Crítica de Cinema:
https://www.facebook.com/events/311499048975106/