65% do alumnado de Secundaria da Galiza presenciou comportamentos homofóbicos en Educación Física

Daniela Ferrández, Enrique Latorre, Rosario Álvarez, Carme Adán e Marta Lois. (Foto: CCG)

Un estudo dividido en oito eixos busca identificar as demandas e necesidades fundamentais do colectivo LGBTI+ e darlles resposta.

O informe 'Análise, datos e recomendación para ou recoñecemento dá diversidade en Galicia' constatou que 65% do alumnado de secundaria do país presenciou nas clases de Educación Física comportamentos homofóbicos entre estudantes.

O documento, no que traballaron durante 18 meses, foi elaborado polo Foro Identidades e Disidencias Sexuais do Consello da Cultura Galega (CCG) (dispoñible na súa web) que busca identificar as demandas e as necesidades fundamentais do colectivo LGBTI+ e darlles unha resposta mediante a creación de recursos, programas e servizos desde as políticas públicas. 

Para ese fin, no que se reuniron un cento de persoas, realizaron unha trintena de reunións nas que participaron 18 persoas expertas, 23 entidades sectoriais e 26 entidades vinculadas ás Administracións públicas. Desta forma, o documento foi presentado esta cuarta feira, 21 de xuño, en Compostela, nun acto no que participou a presidenta do CCG, Rosario Álvarez, e a coordinadora do equipo de traballo que elaborou o documento, Carme Adán.

"É un informe pioneiro no que por primeira vez se lles dá voz a todos os colectivos implicados para abordar as necesidades e preocupacións de todas as persoas LGBTI+ e para propor accións de mellora", explicou Álvarez.

Así, algún dos datos que recolleu o informe é que entre 86% e 96% das agresións non se denuncian. Así mesmo, nas violencias LGBTIfóbicas ao redor de 40% destas violencias son cometidas por persoas da propia familia, polo que o fogar e a familia "en moitos casos non son un espazo seguro".

O informe está estruturado en oito eixos de traballo principais: participación pública, cultura, memoria e pensamento, educación, deportes, sanidade e servizos sociais, laboral e violencias LGBTfóbicas e para cada un deles hai recomendacións e pautas específicas.

Eixos e conclusións

No que se refire ao primeiro eixo, descríbese a situación das asociacións LGBTI+, das cales 61% conta con forma xurídica propia. Así, o seu financiamento principal son as cotas das persoas asociadas e a metade delas non contan con subvencións públicas.

As entidades maioritarias son aquelas que prestan atención contra as violencias LGBTfóbicas, seguidas das de educación, igualdade de xénero ou atención social ou comunitaria. As entidades declararon que "contan con sobrecarga de traballo" o que supón a perda da calidade humana no contacto. Ante isto, as conclusións deste primeiro eixo piden aumentar a comunicación e colaboración entre institucións e asociacións, aumentar o financiamento e os recursos aos colectivos para garantir o labor asistencial.

No segundo eixo, que fai referencia á cultura, o documento recolleu que as accións deste ámbito desenvólvense arredor das datas do Orgullo. Como recomendacións sinalaron a creación de guías de boas prácticas que faciliten un maior desenvolvemento de accións culturais con representación do colectivo LGBT+ e que adopten unha perspectiva respectuosa coa diversidade sexual e de xénero, entre outras.

No terceiro eixo, ao redor da memoria e o pensamento, as principais recomendacións pasan por apoiar o desenvolvemento de proxectos de investigación centrados en mellorar o coñecemento sobre a diversidade de xénero. No que se refire á educación o documento, promove a realización de informes, estatísticas e estudos, protocolos e guías cos datos sobre a situación das persoas LGBT+ no contexto galego.

En canto ao deporte, propuxeron estabelecer códigos éticos e crear espazos seguros de recoñecemento e visibilidade, e remarcaron a avaliación e transformación das instalacións e infraestruturas deportivas. No ámbito da sanidade e os servizos sociais, as medidas que propuxeron buscan elaborar un mapa de recursos sociais e establecer protocolos sanitarios específicos e políticas concretas en materia de saúde mental, entre outras.

Finalmente, no referente ao ámbito laboral, o informe sinalou que as persoas trans necesitan especial atención xa que "viven nunha situación máis difícil". Así, propuxeron cursos de formación e sensibilización en diversidade social, concretamente nas empresas para previr situacións de discriminación, entre outras.