A baixada de ratios e horario lectivo centra as primeiras reunións da lexislatura entre Educación e sindicatos

Reunión do conselleiro coa representación da CIG-Ensino.

As organizacións inclúen a carga burocrática, o pago de vacacións a interinos e o plan de igualdade nos seus respectivos encontros

A aplicación do acordo alcanzado en outubro de 2023, polo que a partir do próximo curso 2024/25 empezaranse a reducir o número de alumnado por aula e o horario lectivo dos centros, centrou as que foron as primeiras reunións da nova lexislatura entre o conselleiro de Educación, Román Rodríguez, cos catro sindicatos representados na mesa sectorial: CIG, CCOO, ANPE e UXT.

A CIG-Ensino, a pesar de non asinar aquel acordo --como si fixeron as outras tres organizacións--, alertou sobre a "alarmante" intención da Consellaría de aplicar as "escasas" medidas recollidas nel mais de maneira "progresiva". Segundo denuncia o sindicato máis representativo da educación pública galega, hai centros e ámbitos no que o acordo non se está cumprindo.

Outros dos puntos nos que coincidiron os sindicatos foron a axilización da elaboración do plan de igualdade para todo o ensino e o pago das vacacións para todos o profesorado substituto que traballen máis de cinco meses e medio.

Segundo informa a Xunta nun comunicado, o conselleiro, que xa estaba á fronte deste departamento a anterior lexislatura, explicou ás organizacións que traballa para "continuar avanzando nun sistema educativo de calidade e innovador, avalado polos resultados" en ámbitos como a inclusión e a convivencia.

Román Rodríguez reivindicou o acordo de outubro de 2023 que permitirá, en concreto, dixo, que xa en setembro redúzase o número de alumnos por aula de 25 a 20 en 4º de Educación Infantil, algo que se estenderá ano a ano aos seguintes niveis ata 6º de Primaria. En ESO e Bacharelato, a redución das cocientes está posposta a unha negociación posterior.

CIG: “Continuísmo”

Por parte dos sindicatos, a CIG lamentou atoparse con "continuísmo e autocompracencia" ao comezo desta nova lexislatura. A central nacionalista alertou das "escasas" melloras do mencionado acordo, que non asinou por consideralo insuficiente, e incidiu no "profundo malestar do profesorado" con respecto ás súas condicións laborais e o funcionamento do sistema educativo.

O secretario nacional de CIG-Ensino, Suso Bermello, asegura respectar "a vontade popular" nas eleccións de febreiro, tras as cales o PP continuou á fronte da Xunta; mais lamenta que na Consellaría "non ocorre o mesmo".

Neste sentido, lembrou que o seu sindicato recolleu "máis de 16.000 sinaturas" en cinco semanas en contra do pacto asinado "cunha minoría sindical" e que "non inclúe ningunha das reclamacións históricas", como a volta ao horario lectivo previo ao 2011, que constaba de 21 horas en Infantil e Primaria, e de 18 en Secundaria.

Así mesmo, Bermello queixouse de que a redución das ratios se vaia a producir "só en 4º de Infantil" a partir de setembro, "esperando que a caída da natalidade xa vaia facendo o resto".

A CIG tamén reclamou, entre outros asuntos, un impulso ao galego no sistema educativo e unha mellora da atención á diversidade; e aproveitou para mostrar o seu malestar pola falta de negociación da oferta da FP.

“Un inicio”

Por parte de CCOO, o seu coordinador en ensino, José Fuentes, conta a Europa Press que a súa reunión non foi "nin positiva nin negativa, porque non houbo respostas" ás súas reclamacións. Así, confía en que este primeiro encontro sexa " un inicio" para poder empezar a negociar na nova lexislatura.

Sobre o acordo de outubro, CCOO demandou que a Inspección da Consellería dea "instrucións claras" e "iguais" aos equipos directivos sobre a súa aplicación. Así mesmo, pediu que, igual que o persoal público doutras consellerías --como Sanidade e Política Social--, se aplique en Educación a xornada laboral de 35 horas pactada no ámbito estatal.

Por parte de ANPE, acudiron á reunión o seu presidente estatal, Francisco Venzalá, e o máximo responsábel na Galiza, Julio Díaz. O principal que demandaron foi unha "aplicación efectiva e rigorosa" do acordo de cocientes e horario lectivo, coa súa correspondente comisión de seguimento.