A simboloxía da vitimidade: signos dinámicos da salvaridade como lugares da memoria

Os lugares da memoria son espazos que achegan verdade, teorizou Ignacio Ellacuría antes de que co seu martirio fora tamén el sinalado en diferentes localizacións como chamado para a lembranza. Así topamos desde San Salvador a Portugalete, da UCA da que era reitor até a Universidade de Innsbruck na que se formou, o seu nome recollido en murais, placas, bustos, etc. Este xesuíta, desde unha perspectiva teolóxica, analizou a función do lugar da vitimidade como espazo histórico-político. Considera que hai culpas que non se espían nos confesionarios senón que deben ser expurgadas en ámbitos públicos e comunitarios.
Busto de Alexandre Bóveda, en Bos Aires en 1945, con Castelao á dereita, na primeira homenaxe ás vítimas do franquismo. (Foto: CCG)
photo_camera Busto de Alexandre Bóveda, en Bos Aires en 1945, con Castelao á dereita, na primeira homenaxe ás vítimas do franquismo. (Foto: CCG)
Os monumentos conmemorativos non son pasivos, están a intervir activamente na corrección do futuro e no cuestionamento do presente e contribúen a que as vítimas se identifiquen consigo mesmas,…
 
Debes estar rexistrado para ler este contido
star
Poderás rexistrarte co teu correo. É rápido e gratis.
Precisa axuda? Envíanos un correo electrónico a [email protected].
Máis en Reportaxes
Comentarios