Entre as 133 testimuñas que declararán no xuízo pola catástrofe do Prestige figuran algunhas relacionadas coa administración que despois do afundimento do petroleiro resultaron "premiadas" polo seu bo traballo. É o caso do ex-inspector naval Serafín Díaz, quen pouco despois, en febreiro de 2003, foi nomeado capitán marítimo da Coruña. Esta "casualidade" lembrárona @s avogad@s do xefe de máquinas e da propietaria do buque de salvamento 'Mare Shipping'.
Serafín Díaz defendeu as diferentes decisións que tomaron as autoridades eses días e entrou en contradición coas súas primeiras declaracións en que aseguraba que a fenda no petroleiro "non era moi grande". Díaz foi o inspector que enviou a capitanía ao Prestige para que puxese en marcha o buque. Segundo o ex-inspector, quer o capitán Mangouras, quer o xefe de máquinas, quixeron sabotar a manobra para que o petroleiro sobordase na costa galega. "Non tiña combustíbel pola rotura dunhas pezas e o peche dunha chave na maquinaria".
Entre as duras acusacións do ex-inspector a Mangouras e á tripulación estivo o trato recibido no petroleiro. "Estiven 26 horas sen comer nin nin beber".
Cando se tratou sobre o rumbo do barco, a decisión máis importante que tomou a propia administración, Serafín Díaz perdeu algo a memoria e asegurou "non lembrar" as súas primeiras declaracións xudiciais en que aseguraba que non era "o axeitado". Do mesmo xeito tivo que matizar que cando dixo nas primeiras declaracións que o Prestige tiña "un gran burato en estribor" por onde saía "moita carga" era antes de poñer en marcha o buque.
@s avogad@s do xefe de máquinas e da propietaria do buque de salvamento entraron en descualificar esta testemuña. Cuestionaron a súa capacitación profesional, non traballou un ano seguido nun buque, e os seus coñecementos de inglés son escasos como para manter conversas tan complexas como as que dí que tivo coa tripulación.