Mámoas de Vigo: De seren referencia do megalitismo a ficaren abandonadas entre a maleza e con eucaliptos enriba

No seu día foron das mámoas que máis restos achegaron ao coñecemento do megalitismo, mais a día de hoxe, permanecen agochadas e abandonadas entre a maleza na parroquia viguesa de Candeán.

mamoa
photo_camera Estado que presenta a Mámoa I (Imaxe: Kike Estévez Hernández)

O docente Kike Estévez Hernández denuncia o estado no que se atopan dúas mámoas da parroquia de Candeán, en Vigo. Unha delas é a Mámoa I de Costa Freiría, “encóntrase nun camiño desfeito -xa non existe- por unha actuación forestal máis que agresiva, que deixou toda a contorna arrasada e chea de restos de madeira -hai máis de seis meses-“, denuncia.

Con fotografías, demostra que está “totalmente cuberta de maleza”, o que impide a súa visión, e a sinaléctica “atópase chantada no medio da mámoa, entre a maleza, o que dificulta a súa localización”.

O profesor pon de manifesto que a coñecida como Mámoa I de Costa Freiría “é unha das que máis restos achegou ao coñecemento do megalitismo galaico”, hoxe en día “totalmente oculta e esquecida”.

Unha situación que se repite coa Mámoa III de Costa Freiría, tamén en Candeán, localizada a uns 30 metros da Mámoa I, tamén nun camiño “desfeito”, que xa non existe, debido, segundo a denuncia de Estévez, “por unha actuación forestal máis que agresiva, que deixou toda a contorna arrasada e chea de restos de madeira”.

Advirte o docente e activista en defensa do patrimonio que a mámoa “está totalmente arrasada, rodeada de árbores queimadas e coa terra totalmente removida”. “Sobre toda a mámoa vense tocóns de eucaliptos que nacían enriba dela e que foron cortados con máquina pesada hai uns meses”, acrecenta.

Ademais, sinala que “as pedras milenarias que formaban parte da coiraza pódense ver soltas por riba da mámoa” e a sinaléctica, neste caso, está “esnaquizada e tirada pola contorna e sobre a mámoa”, con “plásticos e lixo de toda clase ao seu redor”.

“Agora seica queren musealizar a Casa dos Mouros, para que pensemos que no Concello de Vigo se preocupan pola cultura arqueolóxica”, reflexiona o docente.

Actuación na Casa dos Mouros

Precisamente, o Concello de Vigo informou esta semana da aparición “obxectos de grande interese”, como a punta dunha frecha, hachas e pezas de cerámica, na sondaxe do proxecto que comezou o 4 de xullo.

A Casa dos Mouros, monumento megalítico, será escavada nun futuro, segundo avanzou a pasada quinta feira o alcalde da cidade, Abel Caballero, quen puxo de manifesto que foron atopados restos de pintura e un corredor que dá acceso á cámara megalítica central, na que “se conservan moi ben as pedras”.

Trátase do dolmen mellor conservado de Vigo e un dos máis relevantes da Galiza e está catalogado como Ben de Interese Cultural.

Abel Caballero (centro) e Carmela Silva, xunto a un arquéologo na escavación.
Abel Caballero (centro) e Carmela Silva, xunto a un arquéologo na escavación.

Protesta do BNG en xuño

A Casa dos Mouros foi obxecto da reivindicación que fixo o BNG de Vigo no mes de xuño, cando ducias de persoas convocadas pola fronte nacionalista realizaron un acto de protesta ao pé do dolmen para reclamar a súa valorización, “após ano e medio rodeada cun valado de obra”.

“O Goberno de Abel Caballero foi incapaz de dar unha soa explicación para manter o Dolmen valado e nun estado lamentábel”, criticou entón o concelleiro do BNG en Vigo, Xabier P. Igrexas, acompañado da deputada no Parlamento galego e responsábel local, Carmela González, do responsábel comarcal, Manuel Caride, e outros cargos e militantes da organización nacionalista.

Igrexas apuntou nese momento non ter recibido ningunha resposta ás numerosas interpelacións realizadas desde o Bloque, a última o pasado mes de maio, “esixindo actuacións que garantan a adecuada conservación deste elemento chave da arquitectura dolménica da cidade, localizado na parroquia de Candeán e recuperado nos anos 90 polo propio Concello".

Acto reivindicativo do BNG de Vigo no mes de xuño.
Acto reivindicativo do BNG de Vigo no mes de xuño.

 

Máis en CULTURA
Comentarios