A Xunta continúa sen declarar BIC o Museo Maside once anos despois de asinarse o acordo

A colección que garda o inmoble componse dunhas 1.800 obras de arte de 200 artistas. No entanto, a Xunta di que aínda queda por analizar o valor arquitectónico e o estado de conservación do inmoble situado no municipio de Sada. É parte do legado patrimonial de Seoane e Díaz Pardo.
Imaxe de arquivo do Museo Maside. (Foto: Europa Press)
photo_camera Imaxe de arquivo do Museo Maside. (Foto: Europa Press)

A tramitación burocrática para que o Museo Carlos Maside pase a ser considerado un Ben de Interese Cultural (BIC) leva once anos de atraso e aínda seguirá sumando tempo. Ante una pregunta parlamentar do BNG, a directora xeral de Patrimonio Cultural, María del Carmen Martínez Insua, explicou hoxe que queda pendente realizar e presentar estudos sobre o valor arquitectónico do inmoble que alberga esta sala. Ademais, hai que ver o estado de mantemento do mesmo.

O Bloque pediu explicacións sobre os avances realizados entendendo que hai unha "inacción" por parte da Xunta para acelerar este expediente sobre o espazo expositivo de Sada. Mais a directora xeral afeou as críticas e defendeu que o seu departamento traballou "ao longo destes anos" para ir cara esa declaración.

Aludiu aos anos porque, como recalcou o BNG o proceso acordouse "fai once anos". A deputada Mercedes Queixas dixo estar "profundamente preocupada" polo "abandono" do ben.

Igualmente, a nacionalista comentou na Cámara que xa hai un informe do Consello da Cultura Galega que demanda que o Museo Carlos Maside pase a ter o recoñecemento de BIC e o discurso do Executivo galego "non xustifica nin dá resposta" ás necesidades da instalación.

Aínda que solicitou unha "rectificación", o certo é que Martínez Insua incidiu en que hai un compromiso coa protección e defensa da conservación deste tipo de elementos que están na súa "folla de ruta". Así, subliñou que desde 2016 sumou 69 pezas e outras entidades como un poboado ou unha construción relixiosa á listaxe.

A pesar do hipotético "abandono" á infraestrutura sadense, a responsábel de Patrimonio fixo fincapé na importancia da sala, pois é un legado de Luís Seoane e Isaac Díaz Pardo e conta cunha "colección que supera as 1.800 obras entre pinturas, gravados, serigrafías e esculturas duns 200 artistas, a maior parte galegos dunha recoñecida traxectoria".

Polo de agora hai un inventario da "colección singular", pero falta esa análise para "identificar todas as necesidades existentes" no inmoble.

Máis en CULTURA
Comentarios