A 'nadaliña' de Pepe Barro

Debuxar jazz a pé de palco

O lapis realiza a función do instrumento musical. Esvara polo papel nunha sorte de transo inducido. A pé de palco, o deseñador Pepe Barro (Pontedeume, 1955) intepreta o que escoita coa súa propia linguaxe: o debuxo. O jazz materialízase en retratos fuxidíos, de esguello, como cazados por sorpresa. Os que conforman o seu particular agasallo de fin de ano, Caderno de jazz.
 

Caderno de jazz - Pepe Barro 1
photo_camera L. A. R. Legido e Lucía Martínez no 'Caderno de jazz' de Pepe Barro. Foto: Laura R. Cuba.

“É apenas un divertimento”, explica, “eu sempre debuxei, pero de xeito máis repousado. Quixen ver que saía a pé de palco”. Saíron 13 rostros de 13 músicos, capturados en lugares míticos para o jazz galego como o Filloa ou o Garufa, da Coruña, o Teatro Colón da mesma cidade e o Círculo das Artes de Lugo. Os saxofonistas Wayne Shorter ou Lee Konitz, as pianistas Carla Bley ou Abe Rábade, ou o batería L.A.R. Legido son algúns dos protagonistas do Caderno de jazz, apenas unha reducida escolma dos cadernos de debuxo de Barro.

Ao autor préstalle colocarse ao carón do escenario. “Esquezo o que estou facendo e sinto a música”, acerta a resumir. E lembra os consellos de Matisse a respecto do debuxo, que gusta “modestamente” de atender: “Dicía que había que debuxar moitas veces o modelo ate sentir solto, máis libre”.

Como aquelas Figuraciós que Luís Seoane atrapaba na vida cotiá da metrópole -exiliado en Bos Aires-, Pepe Barro improvisa os seus deseños en tempo real. “Mais el facía trampas”, ri, “porque os seus retratos non tiñan que imitarlle a ninguén. Os meus teñen modelo. Ademais, envieillo a case todos eles”. Os retratos de Seoane eran de xente anónima, as que poboan a cidade. Os de Barro son dalgúns dos músicos de jazz en activo máis importantes.

Mais a sombra de Seoane non remata aí. O deseñador gráfico -responsábel, por exemplo, da maqueta do semanario Sermos Galiza- denomina o seu Caderno de jazz coa palabra “nadaliña”. “Usábana Díaz Pardo e Seoane. Non sei se a inventaron eles ou xa a usaba Camilo Díaz, pero a min gústame”, di sobre a súa particular felcitación de inverno, que arriba aos seus amigos vía postal. “Iso forma parte do agasallo, sobre todo agora que só recibimos por correo comunicacións do banco”, conclúe.

Máis en CULTURA
Comentarios