O corpo escénico é un curso intensivo no que se abordan diferentes técnicas de interpretación e creación escénica dende o traballo corporal. Esta formación teatral está baseada na improvisación, na práctica e no estudo da acción interpretativa. Durante o curso, os participantes traballarán a máscara como estilo e como recurso teatral, complementando os diferentes aspectos da formación integral do actor. Realizaranse exercicios enfocados a adquirir un “corpo dispoñible para a escena”.
Rematada a primeira xornada do obradoiro, David Roldán e José Luis Roldán cualifican a experiencia de “marabillosa e estupenda”. Ambos os dous destacan que se trata dun grupo de persoas “con moitísimas ganas e entusiasmo” cos que van facer un traballo pedagóxico que ten o corpo como base principal. “Non é unha técnica que vén desde o intelecto, senón unha técnica corporal”, explica Roldán.
José Luis Montiel conta que, como actores de teatro físico, “defendemos o corpo, que é o gran abandonado do teatro e da nosa sociedade sedentaria e intelectual”. O actor quere apostar por rescatar as emocións mediante a expresión física e corporal, que é polo que a máscara sirve como ferramenta para potenciar a xestualidade e o traballo físico”. No taller, elaboran varios tipos de da máscaras: neutra, larvaria, de carácter, media máscara e máscara do clown.
‘Redes’, teatro xestual ao máximo nivel
José Luis Montiel está por partida doble na Mostra. Ademais de impartir o curso O corpo escénico actúa na obra Redes, que se representará na sexta feira 5 de xullo no Auditorio. Redes é unha obra onde se traballan diferentes disciplinas, como a máscara, os monicreques e a pantomima. Un exercicio de teatro xestual ao máximo nivel da compañía Las ansiadas producciones.
Como explica o propio Montiel “é unha obra peculiar porque é unha representación sen palabras, algo que non se acostuma a facer no Estado”. O nome fai referencia ás redes, aos fíos “que nos manexan aos seres humanos e nos manipulan para levarnos a diferentes lugares e situación”, comenta. O actor engade que “todos intentamos saír deses fíos” pero “para saber se o conseguimos ou non haberá que ver a obra”, comenta divertido.
A obra chega á Galiza grazas á Mostra de Cangas, aínda que xa se estreou en 2021. “Cada vez que a representamos mellora e vai crecendo, encontrándolle o seu ritmo”, afirma José Luis Montiel. Trátase dunha proposta sobre o modo no que estamos conectados os humanos, unha temática coa que, segundo o actor, “todo o mundo se sente representado”.